Wtorek, 21 pazdziernika 2025, Imieniny: Celiny, Hilarego, Janusza Sprawdź swoją pocztę » 
Login:  
MENU GŁÓWNE
Najważniejsze
  • O klubie Calibra Group
  • Historia i modele calibry
  • Forum dyskusyjne
  • Galerie zdjęć
  • Dział techniczny
  • Dział tuningowy
  • Lista klubowiczów
  • Spotkania klubowe
  • Download
  • Katalog stron www
  • Firmy patronackie
  • Archiwum wiadomości
  • Czat CG (Ilość osób: 0)

Dla klubowiczów dostep zablokowany

Zawsze pod ręką
  • Regulamin klubu i statut
  • Umowa kupna - sprzedaży
  • Kultowe coupé (89-97)
  • Test na prawo jazdy

Najnowsze testy
  • Calibra 16V 100.000 km
  • Calibra Turbo 100.000 km
  • Calibra V6 vs Calibra Turbo

SZYBKI KONTAKT
Jeśli masz propozycje, uwagi lub komentarze odnośnie serwisu to nie wahaj się napisać do nas!

info@calibragroup.pl

Na pewno będą to dla nas cenne informacje.

REKLAMA
reklama
Brak bannerów!

DZIAŁ TECHNICZNY
Mostkowanie gorącego zaworu - paliwa

Tak zwany "gorący zawór" jest połączony z przewodem podciśnienia od regulatora ciśnienia paliwa. Jest on potrzebny poczas uruchamiania gorącego silnika, ponieważ podnosi ciśnienie paliwa przeciw działając powstałym zapowietrzeniem, które powstaje z oparów paliwa, dzięki temu silnik uruchamia się lepiej.

Jednak ma on dość częste skłonności do uszkadzania się, czego skutkiem jest nieprawidłowa mieszanka paliwa co doprowadza do uszkodzenia silnika. Tak więc odłączamy to i w zamian uruchamiamy silnik z jednostajnym ale niższym ciśnieniem paliwa. Przesadne jest to, ze czasami przy gorącym silniku jego start jest trudniejszy jednak lepsze to niz uszkodzony silnik.

Uwaga! Mostkujemy tylko przewody podciśniena a podłączenie elektryczne przy gorącym zaworze zostawiamy takie jakie jest, w przeciwnym razie zaświeci się kontrolka check engine.

Co należy zrobic? Przewód od regulatora ciśnienia paliwa do gorącego zaworu należy ściągnać. To samo należu uczynić z przewodem prowadzącym od przepustnicy do gorącego zaworu. Ten krótszy z nich zostanie użyty do połączenia gorącego zaworu z przepustnicą, najlepiej zabezpieczyć dodatkowo łączenia opaskami o małej średnicy. Gorący zawór można tak pozostawić.

Zdjęcie gorącego zaworu
Zdjęcie gotowego zmostkowania
Zdjęcie podłączenia do przepustnicy/kolektora ssącego

powrót do spisu treści

ZDJĘCIE TYGODNIA
Calibra Group zdjęcie tygodnia

NA SZYBKO
Nowe wiadomości
6 ICT Relacja!
Projekty Opla Calibry B?

Forum dyskusyjne
Ogłoszenia drobne
Kącik techniczny
Porozmawiaj o tuningu
Poradnik kupującego


Katalog stron www
HANORD tuning
Tuning.info.pl
Streetracing w Polsce
Calibra Community


ZDJĘCIE MIESIĄCA

Calibra Group zdjęcie miesiaca

ANKIETA
Czy Calibra
dla Ciebie to?

Samochod usportowiony
Piękne coupe GT
Zwykly samochód
Nadaje się tylko
do kasacji

księga gości  ::  zarząd klubu  ::  statystyki  ::  warunki współpracy  ::  kontakt  ::  Design thekingdom.pl