Poniedziałek, 28 kwietnia 2025, Imieniny: Bogny, Walerii, Witalisa Sprawdź swoją pocztę » 
Login:  
MENU GŁÓWNE
Najważniejsze
  • O klubie Calibra Group
  • Historia i modele calibry
  • Forum dyskusyjne
  • Galerie zdjęć
  • Dział techniczny
  • Dział tuningowy
  • Lista klubowiczów
  • Spotkania klubowe
  • Download
  • Katalog stron www
  • Firmy patronackie
  • Archiwum wiadomości
  • Czat CG (Ilość osób: 0)

Dla klubowiczów dostep zablokowany

Zawsze pod ręką
  • Regulamin klubu i statut
  • Umowa kupna - sprzedaży
  • Kultowe coupé (89-97)
  • Test na prawo jazdy

Najnowsze testy
  • Calibra 16V 100.000 km
  • Calibra Turbo 100.000 km
  • Calibra V6 vs Calibra Turbo

SZYBKI KONTAKT
Jeśli masz propozycje, uwagi lub komentarze odnośnie serwisu to nie wahaj się napisać do nas!

info@calibragroup.pl

Na pewno będą to dla nas cenne informacje.

REKLAMA
reklama
Brak bannerów!

ZAGINIONE PROJEKTY CALIBRY
calibra b

Przewidywana jeszcze przed prezentacją Calibra coupé. Co stało się z projektem kabrioletu?
Jeszcze przed oficjalną prezentacją modelu Calibra we wrześniu 1989 roku na targach we Franfurcie, Opel przewidział obok nadwozia coupé również wersję kabriolet. Cabrio, której prezentację przewidywano na rok 1990 miała stanowić konkurencję dla dwóch kabrioletów grupy Volkswagen, a mianowicie Audi 90 kabriolet i Corrado kabriolet (który ostatecznie nie wszedł do sprzedaży). W marcu 1993 podano do wiadomośći, że od wiosny 1994 roku dostępna będzie nowa karoseria Targa ze zdejmowanym dachem.

W lipcu 1993 kolejna wiadomość głosiła, że GM skontaktował się z pięcioma niemieckimi firmami wyspecjalizowanymi w tuningu Opla, w celu dokonania modyfikacji Calibry na kabriolet. Obecność jednego z tych aut na torze próbnym potwierdza, że rozmowy z jedną z firm zaszły daleko. Sprzedaż tego modelu, oczywiście w sieci Opla, była przewidziana na rok 1994, ale ostatecznie projekt został zawieszony z nieznanych przyczyn. Szkoda.

Lista silników z 1989 roku.
Lista silników jakie Opel w 1989, jeszcze przed wprowadzeniem Calibry do sprzedaży, przewidywał dla tego modelu.

4 cylindry, 2.0l 8V, 130 KM (129 KM w czerwcu 1990) Ostatecznie 2.0i 8V, rozwijana moc 115 KM
4 cylindry, 2.0l 16V, 150 KM W sprzedaży od września 1990 roku
6 cylindrów (rzędowy) 3.0l, 24V, 204 KM Nigdy nie wszedł do sprzedaży
V6 2.5l, 12V, blisko 180 KM, przewidziany na 1991 rok
blok silnika ze stopu aluminium, ważący 150 kg
V6 pod kątem 50 stopnii
V6, 2.5l, 24V, 170KM
w sprzedaży od 1994 roku (BV6)
V6, 3.0l, 24V, ponad 220 KM Nigdy nie wszedł do sprzedaży
4 cylindrowy, 2.0l turbo, 200 KM
przewidziany dla Vectry, ale nie dla Calibry
Calibra Turbo 4x4, 204KM, sprzedawana od 1992 roku (rok modelowy 1993)

W 1989 roku nie było mowy o udziale Calibry w sportach motorowych, gdyż do tego celu firma z Rüsselheim zamierzała wykorzystać sedana Opla Vectry (Grupy A) wyposażonego w dwulitrowy silnik, 4 cylindrowy z turbodoładowaniem i o mocy 200 KM. Zatem początkowo silnik ten w ogóle nie był brany pod uwagę jako jednostka napędowa dla Calibry. W 1992 roku postanowił uzyskać homologację dla swojej Calibry (Grupa A) i w ten sposób wprowadził do seryjnej produkcji sławetną Calibrę Turbo 4x4 o mocy 204KM. Ostatecznie Calibra nie uczestniczyła w wyścigach rajdowych, ale za to wzięła udział w słynnych mistrzostwach DTM (Deutsche Tourenwagen Mästerschaft) i ITC (International Touring Car). W 1996 roku, Calibra z silnikiem V6 o mocy 500 KM i z napędem na cztery koła umożliwiła Oplowi uzyskanie tytułu mistrza producentów, a Manuel Reuter został mistrzem kierowców. Nieźle jak na samochód, który nie miał brać udziału w wyścigach!

Czyżby Calibra B?
Przed wprowadzeniem na rynek w 1995 roku następczyni Vectry, czyli VECTRY-B, Opel ogłosił stworzenie wersji coupé na podstawie tego nowego modelu. Miała ona zastąpić Calibrę (która nosiłaby nazwę Calibra B), jednakże taki samochód nigdy nie powstał. W sierpniu 1997 roku zakończono produkcję Calibry i Opel ogłosił produkcję przyszłej Calibry opartej na nowej Astrze (którą przedstawiono wiosną 1998 roku). Miał być to samochód bardziej kompaktowy i najprawdopodobniej produkowany zakładach Bertone w Turynie, podobnie jak siostrzane modele Kadetta cabrio, a następnie Astra cabrio (około 15 tyś egzemplarzy rocznie). Sama Calibra była produkowana w Valmet w Finlandii, w fabryce, która montowała również kabriolety Saab 900 i Porsche Boxster.

Szkic przyszłej Calibry, tym razem w niemieckim, a nie włoskim stylu, pokazany przez Opla został w 1999 roku.

księga gości  ::  zarząd klubu  ::  statystyki  ::  warunki współpracy  ::  kontakt  ::  Design thekingdom.pl