Poniedziałek, 28 kwietnia 2025, Imieniny: Bogny, Walerii, Witalisa Sprawdź swoją pocztę » 
Login:  
MENU GŁÓWNE
Najważniejsze
  • O klubie Calibra Group
  • Historia i modele calibry
  • Forum dyskusyjne
  • Galerie zdjęć
  • Dział techniczny
  • Dział tuningowy
  • Lista klubowiczów
  • Spotkania klubowe
  • Download
  • Katalog stron www
  • Firmy patronackie
  • Archiwum wiadomości
  • Czat CG (Ilość osób: 0)

Dla klubowiczów dostep zablokowany

Zawsze pod ręką
  • Regulamin klubu i statut
  • Umowa kupna - sprzedaży
  • Kultowe coupé (89-97)
  • Test na prawo jazdy

Najnowsze testy
  • Calibra 16V 100.000 km
  • Calibra Turbo 100.000 km
  • Calibra V6 vs Calibra Turbo

SZYBKI KONTAKT
Jeśli masz propozycje, uwagi lub komentarze odnośnie serwisu to nie wahaj się napisać do nas!

info@calibragroup.pl

Na pewno będą to dla nas cenne informacje.

REKLAMA
reklama
Brak bannerów!

HISTORIA CALIBRY
Historia Calibry przedstawiona przez Opla.

1989 - Opel przedstawia swoje nowe coupé przy okazji Motor Show we Frankfurcie. Ci, którzy mają okazję dojrzeć ten samochód mówią o zaskakującym odkryciu.

Ponadto mówią o samochodzie nieznanego dotąd typu, eleganckim, bardzo przestrzennym, w którym zastosowano zaawansowane technologie, oferowanym po bardzo atrakcyjnej cenie. Pojawia się nowa nazwa Calibra.



1990 - Aerodynamiczne samochody często są bardzo ładne. Jednakże samochody sportowe zawsze są za niskie i za małe, stworzone dla dwóch osób, mają mało miejsca na bagaż. Calibra jest inna. To coupé ma wyprofilowany kształt, ale jest wystarczająco duże, by pomieścić cztery dorosłe osoby i 300 litrów bagażu. Kluczem do sukcesu Calibry jest połączenie rozrywki i funkcjonalności (fun & function). Dzięki temu w pierwszym roku produkcji sprzedaż osiąga 29.431 egzemplarzy.
1989



1990
1992 - Sukces Calibry przekracza wszelkie przewidywania. Podaż jest większa niż zdolności produkcyjne OPLA. W roku 1991 powstaje 67.443 pojazdów. Nie spoczywając na laurach OPEL wprowadza nowe wersje Calibry. Inżynierowie OPLA z talentem przekształcają Calibrę w silny symbol tej marki. Calibra Turbo ma turbodoładowany czterocylindrowy silnik o mocy 150kW (204KM), skrzynię biegów z 6 przełożeniami i 4 koła napędowe. Osiągając prędkość 245km/h, coupé OPLA jest w stanie sięgać do segmentu rynku, który na ogół zajmowany jest przez marki tak egzotyczne jak Ferrari i Lamborghini.



1993 - Klasycyzm Calibry inspiruje kreatywnych twórców. Designerzy OPLA zyskują nowy typ klientów wprowadzając limitowaną serię Color Edition.

Jest to specjalna wersja coupé malowana na rzadko spotykane kolory. Wnętrze również zostaje zmienione, zyskując nowszy wygląd i bardziej luksusową skórę na tapicerce. Nowy typ felg z lekkich stopów zostaje opracowany dla tego modelu. Mimo, że rozpowszechniony, nie nudzi się nikomu.
1993



1994
1994
1994 - Rodzina Calibry, produkowana już od 5 lat ulega powiększeniu. Pierwszy widlasty sześciocylindrowy silnik OPLA jest stosowany w Calibrze. Silnik V6 o pojemności 2,5 litra ze swoimi 125 kW (170KM) rozpędza Calibrę od 0 do 100 km/h w 7.8 sekundy. Silnik V6 otwiera nową erę silników ECOTEC, o dużej mocy i przyjaznych dla środowiska. Do rodziny dołącza nowy silnik 2.0i 16V o mocy 100 kW (136 KM), który zastępuje wersję 8V o mocy 85 kW (115 KM)

W chwili, gdy konkurencja wprowadza na rynek modele analogiczne do Calibry i rynek jest bliski przesycenia OPEL reaguje na tę sytuację wprowadzając kolejne zadziwiające coupé.

Powstaje młodsza siostra Calibry. Nazywa się Tigra. Wchodzi na rynek w paĄdzierniku 1994 r., a klienci OPLA przyjmują ją z entuzjazmem. W pierwszym roku sprzedaż Tigry osiąga 68.000 egzemplarzy.



1996 - W przeddzień wycofania ze sprzedaży Calibra udowadnia swoją wyższość sięgając po najwyższe podium. Nowa i mocna Calibra V6 4x4 o mocy 500 KM odnosi dziewięć zwycięstw w mistrzostwach DTM. Koniec sezonu przynosi mistrzostwo kierowców dla Manuela Reutera oraz mistrzostwo konstruktorów dla OPLA.

Czy jest lepszy sposób na pożegnanie?
1996



1997
1997
1997 - Prędzej czy póĄniej produkcja każdego modelu, nawet tego najpiękniejszego i najbardziej cenionego zostaje zakończona. W przypadku Calibry ma to miejsce w 1997 r. W tym czasie łączna produkcja sięga 238.647 egzemplarzy. Wskazuje to na ogromną popularność konceptu Calibry.

W pewnej chwili OPEL jest wręcz zmuszony do rozpoczęcia dodatkowej produkcji w Finlandii, aby odpowiedzieć na zapotrzebowanie rynku. Już na długo przed ostatecznym wstrzymaniem produkcji latem 1997 r. wszyscy uznają, że owoc talentu Erharda Schnella stał się klasykiem.

Koniec Calibry, ale początek dla nowego coupé OPLA. Z Tigrą, kompaktowym coupé 2+2, OPEL kontynuuje swój unikalny koncept. Tigra otrzymuje nagrodę za styl i za koncepcję. Model ten oferuje modulowaną, zadawalającą przestrzeń po przystępnej cenie. Już obecnie wiadomo, że jest to pojazd, który zostawi swój ślad w historii przemysłu samochodowego.

księga gości  ::  zarząd klubu  ::  statystyki  ::  warunki współpracy  ::  kontakt  ::  Design thekingdom.pl