1989 - Opel przedstawia swoje nowe coupé przy okazji Motor Show we Frankfurcie. Ci, którzy mają okazję
dojrzeć ten samochód mówią o zaskakującym odkryciu.
Ponadto mówią o samochodzie nieznanego dotąd typu, eleganckim, bardzo
przestrzennym, w którym zastosowano zaawansowane technologie, oferowanym po bardzo atrakcyjnej cenie. Pojawia się nowa
nazwa Calibra.
1990 - Aerodynamiczne samochody często są bardzo ładne. Jednakże samochody sportowe zawsze są za niskie i
za małe, stworzone dla dwóch osób, mają mało miejsca na bagaż. Calibra jest inna. To coupé ma wyprofilowany kształt,
ale jest wystarczająco duże, by pomieścić cztery dorosłe osoby i 300 litrów bagażu. Kluczem do sukcesu Calibry jest
połączenie rozrywki i funkcjonalności (fun & function). Dzięki temu w pierwszym roku produkcji sprzedaż osiąga
29.431 egzemplarzy.
1992 - Sukces Calibry przekracza wszelkie przewidywania. Podaż jest większa niż zdolności produkcyjne OPLA.
W roku 1991 powstaje 67.443 pojazdów. Nie spoczywając na laurach OPEL wprowadza nowe wersje Calibry. Inżynierowie OPLA z
talentem przekształcają Calibrę w silny symbol tej marki. Calibra Turbo ma turbodoładowany czterocylindrowy silnik o mocy
150kW (204KM), skrzynię biegów z 6 przełożeniami i 4 koła napędowe. Osiągając prędkość 245km/h, coupé OPLA jest w
stanie sięgać do segmentu rynku, który na ogół zajmowany jest przez marki tak egzotyczne jak Ferrari i Lamborghini.
1993 - Klasycyzm Calibry inspiruje kreatywnych twórców. Designerzy OPLA zyskują nowy typ klientów
wprowadzając limitowaną serię Color Edition.
Jest to specjalna wersja coupé malowana na rzadko spotykane kolory.
Wnętrze również zostaje zmienione, zyskując nowszy wygląd i bardziej luksusową skórę na tapicerce. Nowy typ felg z
lekkich stopów zostaje opracowany dla tego modelu. Mimo, że rozpowszechniony, nie nudzi się nikomu.
1994 - Rodzina Calibry, produkowana już od 5 lat ulega powiększeniu. Pierwszy widlasty sześciocylindrowy
silnik OPLA jest stosowany w Calibrze. Silnik V6 o pojemności 2,5 litra ze swoimi 125 kW (170KM) rozpędza Calibrę
od 0 do 100 km/h w 7.8 sekundy. Silnik V6 otwiera nową erę silników ECOTEC, o dużej mocy i przyjaznych dla środowiska.
Do rodziny dołącza nowy silnik 2.0i 16V o mocy 100 kW (136 KM), który zastępuje wersję 8V o mocy 85 kW (115 KM)
W chwili, gdy konkurencja wprowadza na rynek modele analogiczne do Calibry i rynek jest bliski przesycenia OPEL reaguje
na tę sytuację wprowadzając kolejne zadziwiające coupé.
Powstaje młodsza siostra Calibry. Nazywa się Tigra. Wchodzi
na rynek w paĄdzierniku 1994 r., a klienci OPLA przyjmują ją z entuzjazmem. W pierwszym roku sprzedaż Tigry osiąga
68.000 egzemplarzy.
1996 - W przeddzień wycofania ze sprzedaży Calibra udowadnia swoją wyższość sięgając po najwyższe podium.
Nowa i mocna Calibra V6 4x4 o mocy 500 KM odnosi dziewięć zwycięstw w mistrzostwach DTM. Koniec sezonu przynosi
mistrzostwo kierowców dla Manuela Reutera oraz mistrzostwo konstruktorów dla OPLA.
Czy jest lepszy sposób na pożegnanie?
1997 - Prędzej czy póĄniej produkcja każdego modelu, nawet tego najpiękniejszego i najbardziej cenionego
zostaje zakończona. W przypadku Calibry ma to miejsce w 1997 r. W tym czasie łączna produkcja sięga 238.647 egzemplarzy.
Wskazuje to na ogromną popularność konceptu Calibry.
W pewnej chwili OPEL jest wręcz zmuszony do rozpoczęcia dodatkowej
produkcji w Finlandii, aby odpowiedzieć na zapotrzebowanie rynku. Już na długo przed ostatecznym wstrzymaniem produkcji
latem 1997 r. wszyscy uznają, że owoc talentu Erharda Schnella stał się klasykiem.
Koniec Calibry, ale początek
dla nowego coupé OPLA. Z Tigrą, kompaktowym coupé 2+2, OPEL kontynuuje swój unikalny koncept. Tigra otrzymuje
nagrodę za styl i za koncepcję. Model ten oferuje modulowaną, zadawalającą przestrzeń po przystępnej cenie. Już obecnie
wiadomo, że jest to pojazd, który zostawi swój ślad w historii przemysłu samochodowego.