Wtorek, 21 pazdziernika 2025, Imieniny: Celiny, Hilarego, Janusza Sprawdź swoją pocztę » 
Login:  
MENU GŁÓWNE
Najważniejsze
  • O klubie Calibra Group
  • Historia i modele calibry
  • Forum dyskusyjne
  • Galerie zdjęć
  • Dział techniczny
  • Dział tuningowy
  • Lista klubowiczów
  • Spotkania klubowe
  • Download
  • Katalog stron www
  • Firmy patronackie
  • Archiwum wiadomości
  • Czat CG (Ilość osób: 0)

Dla klubowiczów dostep zablokowany

Zawsze pod ręką
  • Regulamin klubu i statut
  • Umowa kupna - sprzedaży
  • Kultowe coupé (89-97)
  • Test na prawo jazdy

Najnowsze testy
  • Calibra 16V 100.000 km
  • Calibra Turbo 100.000 km
  • Calibra V6 vs Calibra Turbo

SZYBKI KONTAKT
Jeśli masz propozycje, uwagi lub komentarze odnośnie serwisu to nie wahaj się napisać do nas!

info@calibragroup.pl

Na pewno będą to dla nas cenne informacje.

REKLAMA
reklama
Brak bannerów!

DZIAŁ TECHNICZNY
Diagnoza błędów 4x4 w Calibrze

Układ 4x4 Opla stosowany w Calibrze posiada własny system samodiagnozy błędów, które można zczytać na dwa sposoby - za pomoca techa oraz za pomocą kontrolki 4x4 znajdującej się na desce rozdzielczej. W razie wystąpienia błędu zapala się kolor pomarańczowy i świeci światłem ciągłym lub pulsującym. Świecenie światłem ciągłym oznacza odłaczenie napędu 4x4, zaś pulsowanie oznacza niepełne odłaczenie napędu.

Aby zczytac błędy 4x4 metoda tzw. domową, należy zewżeć w złączu dignostycznym (na przykład za pomoca spinacza lub kawałka drucika) styki A i J, a następnie należy wsiąść do kabiny auta i przekręcić kluczyk w stacyjce do poziomu zapłonu. Podobnie jak podczas diagnozy układu sterowania silnikiem czy ABS w pierwszej kolejności zgłości się urządzenie poprzez wyświetlenie kodu 12 (jedno dłuższe mrugnięcie, dwa krótsze mrugnięcia), poczym następuje wyświetlenie ewentualnego kodu błędu, w sposób analogiczny za pomoca błysków (dłuższy błysk oznacza dziesiątki, krótszy zaś jedności).

Kody błędów
12 początek diagnozy, kod testowy
15 czujnik temperatury oleju w skrzynce 4x4 - zbyt wysokie napięcie
24 czujnik przebytej drogi - brak sygnału
31 czujnik obrotów silnika - brak sygnału
32 błąd czujnika ciśnienia oleju 4x4
33 zawór elektromagnetyczny - za wysokie napięcie (w przypadku modeli z 1992 roku, błąd występuje w przypadku kiedy skrzynka przekroczy temperature 160 st.C) lub wyciągnięty bezpiecznik nr 19
34 zawór elektromagnetyczny - za niskie napięcie
37 uszkodzenie czujnika włączenia światełl stopu
39 brak sygnału sterownika ABS lub prędkość wynosi 0 km/h i obroty silnika przekraczają 2300 obr/min dłużej niż 15 sek
55 błąd komputera 4x4
71 czujnik włączenia świateł stopu - za wysokie napięcie
72 czujnik włączenia świateł stopu - za niskie napięcie
73 zatrzymanie auta bez używania hamulców z prędkości większej niż 37 mph
74 za niskie ciśnienie na zaworze 4x4, mniejsze niż 10 bar
75 czujnik temperatury oleju 4x4 - za niskie napięcie lub przegrzana skrzynka do 160 st.C (lub 140 st.C przy prędkościach przekraczających 190 km/h)
*pogrubione kody dotyczą modeli po 1994 roku, które nie posiadają linki prędkościomierza

Nasze uwagi
Błędy związane ze zbyt niskim napięciem zazwyczaj spowodowane są zwarciem kabla do masy, zaś błędy zwiazane z brakiem napięcia spowodowane są zazwyczaj przerwaniem obwodu. Problemy z czujnikiem temperatury oleju są na tyle powszechne, że można się go pozbyć poprzez zwarcie kabla i zaslepienie otworu po czujniku za pomoca śrubki, jednak nie proponujemy tego rozwiazania, ponieważ uważamy że powinno wszystko działać tak jak przewidziała fabryka).

powrót do spisu treści

ZDJĘCIE TYGODNIA
Calibra Group zdjęcie tygodnia

NA SZYBKO
Nowe wiadomości
6 ICT Relacja!
Projekty Opla Calibry B?

Forum dyskusyjne
Ogłoszenia drobne
Kącik techniczny
Porozmawiaj o tuningu
Poradnik kupującego


Katalog stron www
HANORD tuning
Tuning.info.pl
Streetracing w Polsce
Calibra Community


ZDJĘCIE MIESIĄCA

Calibra Group zdjęcie miesiaca

ANKIETA
Czy Calibra
dla Ciebie to?

Samochod usportowiony
Piękne coupe GT
Zwykly samochód
Nadaje się tylko
do kasacji

księga gości  ::  zarząd klubu  ::  statystyki  ::  warunki współpracy  ::  kontakt  ::  Design thekingdom.pl