 |
MENU GŁÓWNE |
 |
•
• i
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
• |
|

 |
SZYBKI KONTAKT |
 |
Jeśli masz propozycje, uwagi lub komentarze odnośnie serwisu to nie wahaj się napisać do nas!
info@calibragroup.pl
Na pewno będą to dla nas cenne informacje.
|
|

|
 |
 |
DZIAŁ TECHNICZNY |
 |
 |
Diagnoza błędów 4x4 w Calibrze
Układ 4x4 Opla stosowany w Calibrze posiada własny system samodiagnozy błędów, które można zczytać na dwa sposoby - za pomoca techa oraz
za pomocą kontrolki 4x4 znajdującej się na desce rozdzielczej. W razie wystąpienia błędu zapala się kolor pomarańczowy i świeci światłem
ciągłym lub pulsującym. Świecenie światłem ciągłym oznacza odłaczenie napędu 4x4, zaś pulsowanie oznacza niepełne odłaczenie napędu.
Aby zczytac błędy 4x4 metoda tzw. domową, należy zewżeć w złączu dignostycznym (na przykład za pomoca spinacza lub kawałka drucika) styki
A i J, a następnie należy wsiąść do kabiny auta i przekręcić kluczyk w stacyjce do poziomu zapłonu. Podobnie jak podczas
diagnozy układu sterowania silnikiem czy ABS w pierwszej kolejności zgłości się urządzenie poprzez wyświetlenie kodu 12 (jedno dłuższe
mrugnięcie, dwa krótsze mrugnięcia), poczym następuje wyświetlenie ewentualnego kodu błędu, w sposób analogiczny za pomoca błysków (dłuższy
błysk oznacza dziesiątki, krótszy zaś jedności).
Kody błędów
12 | początek diagnozy, kod testowy |
15 | czujnik temperatury oleju w skrzynce 4x4 - zbyt wysokie napięcie |
24 | czujnik przebytej drogi - brak sygnału |
31 | czujnik obrotów silnika - brak sygnału |
32 | błąd czujnika ciśnienia oleju 4x4 |
33 | zawór elektromagnetyczny - za wysokie napięcie (w przypadku modeli z 1992 roku, błąd występuje w przypadku kiedy skrzynka przekroczy temperature 160 st.C) lub wyciągnięty bezpiecznik nr 19 |
34 | zawór elektromagnetyczny - za niskie napięcie |
37 | uszkodzenie czujnika włączenia światełl stopu |
39 | brak sygnału sterownika ABS lub prędkość wynosi 0 km/h i obroty silnika przekraczają 2300 obr/min dłużej niż 15 sek |
55 | błąd komputera 4x4 |
71 | czujnik włączenia świateł stopu - za wysokie napięcie |
72 | czujnik włączenia świateł stopu - za niskie napięcie |
73 | zatrzymanie auta bez używania hamulców z prędkości większej niż 37 mph |
74 | za niskie ciśnienie na zaworze 4x4, mniejsze niż 10 bar |
75 | czujnik temperatury oleju 4x4 - za niskie napięcie lub przegrzana skrzynka do 160 st.C (lub 140 st.C przy prędkościach przekraczających 190 km/h) |
*pogrubione kody dotyczą modeli po 1994 roku, które nie posiadają linki prędkościomierza
Nasze uwagi
Błędy związane ze zbyt niskim napięciem zazwyczaj spowodowane są zwarciem kabla do masy, zaś błędy zwiazane z brakiem napięcia spowodowane
są zazwyczaj przerwaniem obwodu. Problemy z czujnikiem temperatury oleju są na tyle powszechne, że można się go pozbyć poprzez zwarcie
kabla i zaslepienie otworu po czujniku za pomoca śrubki, jednak nie proponujemy tego rozwiazania, ponieważ uważamy że powinno wszystko
działać tak jak przewidziała fabryka).
|
powrót do spisu treści
|

|
|
 |
ZDJĘCIE TYGODNIA |
 |
|

 |
NA SZYBKO |
 |
|


 |
ANKIETA |
 |
|
|
|