 |
MENU GŁÓWNE |
 |
•
• i
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
• |
|

 |
SZYBKI KONTAKT |
 |
Jeśli masz propozycje, uwagi lub komentarze odnośnie serwisu to nie wahaj się napisać do nas!
info@calibragroup.pl
Na pewno będą to dla nas cenne informacje.
|
|

|
 |
 |
DZIAŁ TECHNICZNY |
 |
 |
Czujnik spalania stukowego
Pytanie: Ostatnio słyszałem, że duży wpływ na parametry silnika ma odkręcenie od bloku czujnika spalania stukowego, ale nie należy
go odłączać tylko przykręcić w inne miejsce. Czy to faktycznie ma aż takie znaczenie? Jakie są plusy i minusy takiego rozwiązania?
Odpowiedź: Zmiana miejsca zamocowania czujnika zmieni tylko tyle, że pozbawisz swój komputer informacji o takim spalaniu (jest to
bardzo niebezpieczne, zwłaszcza dla silników C20LET) co tymczasowo może, ale nie musi rozwiązac problem. Zanim to zrobisz, polecamy najpierw
wlać paliwo o liczbie oktanowej 98 lub jeszcze lepiej wyższej 99+ (Shell V-Power) i zobaczyć, czy problem ustąpi (nieważne, czy jakości broni
orzeł, czy inny diabeł i tak większość prywatnych ajentow wlewa do paliwa rozpuszczalnik haha). Jeśli paliwo w Calibrze nie ma odpowiedniej
liczby oktanowej, tj. jest niższa niż 95, czujnik włączy się, ponieważ taka jest jego funkcja.
Polecamy również sprawdzić zawilgocenie czujnika oraz kabla doprowadzonego do niego. Czujnik z racji swojej konstrukcji (niski poziom
sygnału, duża rezystancja) jest bardzo wrażliwy na wilgoć - jest to piezokryształ o rezystancji kilku megaomów, niestety nie do
sprawdzenia zwykłym miernikiem (do tego celu potrzebny jest oscyloskop). Można za to sprawdzić kable, najlepiej sprawdzając również stan
izolacji megaomomierzem (oczywiście odłączając uprzednio kable od sterownika Motronic).
Na koniec warto jeszcze zwrócić uwagę czy silnik nie odbiera jakiś innych wibracji, na przykład pochodzących ze skrzyni, poduszek, itp.
Czujnik spalania stukowego to w końcu czujnik wibracji na silniku.
|
powrót do spisu treści
|

|
|
 |
ZDJĘCIE TYGODNIA |
 |
|

 |
NA SZYBKO |
 |
|


 |
ANKIETA |
 |
|
|
|