 |
MENU GŁÓWNE |
 |
•
• i
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
• |
|

 |
SZYBKI KONTAKT |
 |
Jeśli masz propozycje, uwagi lub komentarze odnośnie serwisu to nie wahaj się napisać do nas!
info@calibragroup.pl
Na pewno będą to dla nas cenne informacje.
|
|

|
 |
 |
DZIAŁ TECHNICZNY |
 |
 |
Problem z paliwem w silniku C20NE?
Pytanie: Nabyłem Calibrę (8V) i od pewnego czasu mam problem, bo nie chce mi pracować na paliwie. Auto miało i ma zainstalowany gaz.
Na paliwie gaśnie, krztusi się. Podejrzewam pompkę paliwa (filtr paliwa jest nowy) wtryski niby pracują. Ile powinna podawać pompka?
Podaje 2,1 atm i wydaję mi się że to mało. Jakieś sugestie, porady?
Odpowiedź: Pompa paliwa w silniku C20NE podaje bodajrze 3.0 bar, jest to ciśnienie względem ciśnienia (podciśnienia) w kolektorze dolotowym.
Jeżeli pomiar był wykonany na silniku pracującym na wolnych obrotch manometrem to odnosi się do ciśninia atmosferycznego i wtedy do tego
wyniku 2,1 można by dodać jakieś 700 mbar (zależy od silnika, obrotów, obciażenia) wówczas mamy już blisko 3bary i wątpliwe jest żeby to
był problem pompy. Warto też sprawdzić czy regulator ciśnienia regluje ciśnienie paliwa zależnie od podciśnienia kolektora. Przyczyną
opisanych problmów może być przepływomierz powietrza. Trzeba by sprawdzić czy silnik pracuje na bogatej czy ubogiej mieszance i czy
próbuje regulawać lambdę. Nieraz układ adaptacji w komputerze przestawi się (emulację lambda traktuje jako dane rezczywiste z sondy)
podczas długiej jazdy na gazie i wtedy też podobnie pracuje. W C20NE wystarczy na chwilę (minuta) zdjąć klemę z akumulatora. Możliwości
może być jeszcze wiele to najbardziej prawdopodobna.
Jeżeli na gazie działa źle to problem może występować również w układzie zapłonowym, problem wolnych obrotów może być spowodowany
regulatorem wolnych obrotów. Jeżeli natomiast dobrze pracuje na gazie to odpada cały układ zapłonowy i układ regulacji biegu jałowego
i wówczas szukamy przyczyny tylko w układzie podawania benzyny, czyli wtryski i ich sterowanie.
Warto też sprawdzić czujnik temperatury silnika zwłaszcza jak są problemy z zapalaniem, ale o tym nie wspomniano. Ten termistor
powinien mieć 2-3 kOhm przy 20 stopniach.
|
powrót do spisu treści
|

|
|
 |
ZDJĘCIE TYGODNIA |
 |
|

 |
NA SZYBKO |
 |
|


 |
ANKIETA |
 |
|
|
|