Wtorek, 21 pazdziernika 2025, Imieniny: Celiny, Hilarego, Janusza Sprawdź swoją pocztę » 
Login:  
MENU GŁÓWNE
Najważniejsze
  • O klubie Calibra Group
  • Historia i modele calibry
  • Forum dyskusyjne
  • Galerie zdjęć
  • Dział techniczny
  • Dział tuningowy
  • Lista klubowiczów
  • Spotkania klubowe
  • Download
  • Katalog stron www
  • Firmy patronackie
  • Archiwum wiadomości
  • Czat CG (Ilość osób: 0)

Dla klubowiczów dostep zablokowany

Zawsze pod ręką
  • Regulamin klubu i statut
  • Umowa kupna - sprzedaży
  • Kultowe coupé (89-97)
  • Test na prawo jazdy

Najnowsze testy
  • Calibra 16V 100.000 km
  • Calibra Turbo 100.000 km
  • Calibra V6 vs Calibra Turbo

SZYBKI KONTAKT
Jeśli masz propozycje, uwagi lub komentarze odnośnie serwisu to nie wahaj się napisać do nas!

info@calibragroup.pl

Na pewno będą to dla nas cenne informacje.

REKLAMA
reklama
Brak bannerów!

DZIAŁ TECHNICZNY
Co może być przyczyną falujących obrotów lub spadku mocy?

Jeśli występują problemy ze spalaniem (bardzo wysokie), falującymi wolnymi obrotami, bardzo nierównomiernie rozwijaną mocą silnika lub znacznym osłabieniem silnika to przyczyną tych problemów może być zabrudzona/uszkodzona sonda lambda lub przepływomierz. Test tych urządzeń każdy może wykonać we własnym zakresie, poniżej natomiast przedstawiamy w jaki sposób można tego dokonać.

Przepływomierz
Woltomierz należy nastawić na zakres 0-15V. Końcówkę minusową podłączyć do minusa na akumulatorze, a końcówką plusową należy dotykać poszczególnych końcówek PRAWIDŁOWO PODPIĘTEGO przepływomierza - można to zrobić wpychając "od tyłu" końcówkę pomiarową woltomierza we wtyczkę wchodzącą do przepływomierza. Będą do zbadania 4 lub 5 przewodów, jeden z nich doprowadza napięcie z alternatora (około 13,5V), jeden temperaturę (od 0 do 1V zakres), jeden to przepływ. Wskazania przepływomierza dot. przepływu powinny zawierać się od 0,5V (wolne obroty) do 5V (ostre przygazowanie) i powinny pływać w miarę przygazowywania silnika. Jeśli na żadnym z badanych przewodów nie wytwarza się takie napięcie w stosunku do masy (minus na akumulatorze), to przepływomierz jest uszkodzony.

Sonda lambda
Postępujemy podobnie, z tym, że nie trzeba wiele kombinować z przewodami minus do akumulatora, zas plus czarny przewód biegnący od sondy lambda. Wskazania powinny zawierać sie od 0-0,9 (sonda 1V), poruszanie zas powinno odbywać się w całym zakresie pomiarowym podczas operowania pedałem gazu. Przy odpuszczonym gazie i silniku schodzącym do wolnych obrotów wskazanie powinno być niskie, bliskie 0,0V, a przy dodaniu gazu powinno gwałtownie rosnąć do pełnych 0,9V. Jeśli sonda nie reaguje nadaje się wówczas do wymiany.

powrót do spisu treści

ZDJĘCIE TYGODNIA
Calibra Group zdjęcie tygodnia

NA SZYBKO
Nowe wiadomości
6 ICT Relacja!
Projekty Opla Calibry B?

Forum dyskusyjne
Ogłoszenia drobne
Kącik techniczny
Porozmawiaj o tuningu
Poradnik kupującego


Katalog stron www
HANORD tuning
Tuning.info.pl
Streetracing w Polsce
Calibra Community


ZDJĘCIE MIESIĄCA

Calibra Group zdjęcie miesiaca

ANKIETA
Czy Calibra
dla Ciebie to?

Samochod usportowiony
Piękne coupe GT
Zwykly samochód
Nadaje się tylko
do kasacji

księga gości  ::  zarząd klubu  ::  statystyki  ::  warunki współpracy  ::  kontakt  ::  Design thekingdom.pl