W Calibra Group znajduje się ponad 40 Calibr. Jak na razie w tym gronie znajduję się tylko jedna srebrna. Jej właścicielem jest Dziedzio.
Jest to 115 konna 8V, ale jak mówi jej właściciel cyt.: "I tak jest czym poszaleć na drodze". Zakupił on swoją cali ponad rok temu i od
tej pory stała się ona jego drugą miłością. Dziedzio chciał zmienić jej wygląd i styl. Jak na razie zostały przeprowadzone tylko zmiany
stylistyczne. Możliwe, że w niedługim czasie zostanie również zmodyfikowane serce srebrnej Calibry.
Weźmy się teraz za opis dodatków, które Cali otrzymała przy zmianie swojego wyglądu (aparycji). Większość z nich została zakupiona w
firmie Hanord, która ma swoją siedzibę w Gdańsku.
Do przedniego zderzaka została dołożona dokładka Rieger i obydwa elementy zostały połączone w jedna całość. To samo zostało zrobione
z tylnym zderzakiem i dokładką, Rieger GTB. Orginalne progi zastąpione zostały skręcanymi progami Infinity. Maska, którą przerobił
poprzedni właściciel pozostała bez zmian, tzn. wlot na masce i jej przedłużenie. Zostały również dodane nadkola Rieger GTB oraz spojler
na tylną klapę.
Po zebraniu kompletnego ospojlerowania Dziedzio oddał Cali do lakiernika. Przeróbka "drugiej miłości" Dziedzia trwała blisko półtora
miesiąca. W trakcie prac zostały usunięte listwy dachowe. Klamki i listwy boczne polakierowano pod kolor nadwozia. Jednak efekt końcowy
nie był zadowalający. Było mnóstwo niedociągnięć, ale "firma", w której Calibra zmieniała wizerunek, od razu zabrała się za poprawki.
Zajęło jej to kolejny tydzień.
Po poprawkach samochód prezentuje się pięknie. Jedyną wadą są małe felgi 15". Aby Cali nie wyglądała komicznie, zostały założone
czterocentymetrowe dystanse.
Zmiany stylistyczne przeprowadzono również we wnętrzu pojazdu. Została zmieniona tapicerka na drzwiach (niedługo będą także siedzenia),
na srebrno zostały pomalowane również niektóre elementy deski rozdzielczej. Na zegary założono białe tarcze, które zostały podświetlone
niebieskimi diodami. Niebieskie podświetlenie tak spodobało się właścicielowi srebrnej Calibry, że postanowił podświetlić podłogę
wewnątrz pojazdu i zewnętrzne klamki auta.
W silniku nie było zmian poza takimi podstawowymi, czyli: sportowy filtr (stożek) R Direct Drive, sportowe świece SplitFire, układ
wydechowy przelotowy z końcowym tłumikiem.
Mamy nadzieję, że Dziedzio nie osiądzie na laurach i w dalszym ciągu będzie dokonywał modyfikacji przy swojej srebrnej Caluni.
INFO: OPEL CALIBRA - Silver Shadow |
SILNIK
- przelotowy tłumik końcowy
- filtr R Direct Drive
- świece SplitFire Triple Platinum
|
WNĘTRZE
- boczki czarno-siwe w welurze
- ręczny, gałka zmiany biegów oraz mieszek, siwe z dodatkiem niklu
- białe tarcze
- niebieskie podświetlenie
|
ZAWIESZENIE/KOŁA
- dystanse poszerzające rozstaw kół
- sprężyny obniżające -35mm
- felgi Dotz Racing 7x15
- opony Pirelli P6000 195/50 i 195/60
|
STYLISTYKA
- usunięte wszystkie oznaczenia
- spojlery, nadkola, progi Rieger
- wlot do filtra powietrza na masce
- wloty do filtra powietrza w spojlerze
- progi wkomponowane w nadwozie
- bad look
- niebieskie zaciski hamulcowe
- usunięte listwy dachowe
|
ZDJĘCIA STATYCZNE/DYNAMICZNE |
dziedzio/iwonka