 |
MENU GŁÓWNE |
 |
•
• i
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
• |
|

 |
SZYBKI KONTAKT |
 |
Jeśli masz propozycje, uwagi lub komentarze odnośnie serwisu to nie wahaj się napisać do nas!
info@calibragroup.pl
Na pewno będą to dla nas cenne informacje.
|
|

|
 |
 |
DZIAŁ TECHNICZNY |
 |
 |
Na co powinno zwracać się uwagę podczas zakupu Calibry?
Pytanie: Chcę kupić Calibrę. Na co powinienem uważać przy zakupie?
Odpowiedź: Jest kilka istotnych rzeczy na które powinno zwrócić się uwagę podczas kupna Calibry, więc spróbujemy napisać o
najważniejszych z nich. Jako, że nie została określona wersja silnika, przyjmujemy że może to być każda z dostępnych na rynku.Pomijamy
oczywiście poprawne sporządzenie umowy kupna/sprzedaży w przypadku, gdy transakcja miałaby zostać sfinalizowana. Odpowiednie informacje
można znaleźć również na naszej stronie.
Należy sprawdzić silnik najlepiej na warsztacie i zaobserwować jak zachowuje się podczas uruchamiania oraz jak pracuje. Dodatkowo
wypadało by również wykonać pomiary ciśnienia sprężania oraz ogólny stan wizualny, np. pod kątem wycieków itp.
Wypadałoby sprawdzić zawieszenie na podnośniku, również na warsztacie, a także wszelkie luzy, stuki oraz zachowanie podczas jazdy.
Dobrze jest obejrzeć stan nadwozia (blacharki), szczególnie nadkola, progi, tylne podłużnice oraz podłogę w bagażniku na wysokości
lączenia z błotnikami, najlepiej zdejmując dywaniki.
Oczywiście należy obejrzeć stan pozostałych podzespołów, po kolei włączyć wszystkie urządzenia i srawdzać czy poprawnie działają.
W przypadku silnika C20XE z okresu produkcji 1990-1992 rok, należy sprawdzić plyn w układzie chłodzenia czy nie ma tzw. szlamu z
dostającego się oleju. W tych modelach zdarzały się pękające głowice.
Jeśli natomiast wybór toczyłby się o silnik turbodoładowany C20LET, to należałoby dość dokładnie go obejrzeć. Tutaj warto zwrócić uwagę
na dość wiele rzeczy, m.in. sposób obchodzenia się z silnikiem przez obecnego właściciela. Po uruchomieniu taki silnik nie powinien
od razu zostać obciążany poprzez tzw. "ostrzejszą jazdę". Najpierw temperatura powinna osiągnąc 70 stopnii. Podobnie sprawa przedstawia
się z momentem wyłączania silnika, dobrze jest odczekać chociaż z minutę, a nie robić tego od razu. Natychmiastowe wyłączenie silnika
po bardziej "agresywnej" jeździe spowoduje zatrzymanie przepływu oleju przez turbinę, a tym sposobem zacznie się wspomniany olej "smażyć".
Następnie należy zwrócić uwagę na ewentualne komunikaty na desce rozdzielczej, czy cokolwiek się na niej świeci - jeśli nie to dobrze.
Dobrze jest podłaczć auto pod tzw. Techa w Autoryzowanym Serwisie Opla ponieważ dzięki temu można dowiedzieć się o ewentualnych błędach.
Warto sprawdzić ciśnienie w cylindrach (tak jak wcześniej wspomnieliśmy). W przypadku silnika C20LET powinno wynosić od 10,5 do 12 bar
przy maksymalnej róznicy 10% przy stopniu sprężania 9:1, a więc tak jak przedstawia się wg danych producenta. Dobrze jest sprawdzić
w miarę możliwości, przyrządem pomiarowym także ciśnienie paliwa - podczas wolnych obrotów nie powinno wynosić mniej niż 2,5 bar.
Dobrze też jest podczas sprawdzania silnika turbo, zaobserwować jak zachowuje się ramię zaworu wastegate przy różnych obrotach. Jeżeli
nie była zmieniana jego czułość pozwoli to ustalić czy turbina poprawnie pracuje, tj. przy jakich obrotach otwiera się kanał obejściowy.
Jeśli się nie otwiera lub dzieje się tozbyt późno to prawdopodobnie turbo jest przytarte lub istnieje problem z pobieraniem powietrza bądź
wydalaniem spalin.
Na koniec wypada się zapytać właściciela o takie informacje jak olej silnikowy, który jest używany (zalecany przez niemieckich specjalistów
olej do LET to najczęściej Castrol RS 10W-60) czy ostatnia wymiana rozrządu. Te informacje powinny być wystarczające w podjęciu ostatecznej
decyzji.
|
powrót do spisu treści
|

|
|
 |
ZDJĘCIE TYGODNIA |
 |
|

 |
NA SZYBKO |
 |
|


 |
ANKIETA |
 |
|
|
|