Środa, 22 pazdziernika 2025, Imieniny: Haliszki, Lody, Przybysława Sprawdź swoją pocztę » 
Login:  
MENU GŁÓWNE
Najważniejsze
  • O klubie Calibra Group
  • Historia i modele calibry
  • Forum dyskusyjne
  • Galerie zdjęć
  • Dział techniczny
  • Dział tuningowy
  • Lista klubowiczów
  • Spotkania klubowe
  • Download
  • Katalog stron www
  • Firmy patronackie
  • Archiwum wiadomości
  • Czat CG (Ilość osób: 0)

Dla klubowiczów dostep zablokowany

Zawsze pod ręką
  • Regulamin klubu i statut
  • Umowa kupna - sprzedaży
  • Kultowe coupé (89-97)
  • Test na prawo jazdy

Najnowsze testy
  • Calibra 16V 100.000 km
  • Calibra Turbo 100.000 km
  • Calibra V6 vs Calibra Turbo

SZYBKI KONTAKT
Jeśli masz propozycje, uwagi lub komentarze odnośnie serwisu to nie wahaj się napisać do nas!

info@calibragroup.pl

Na pewno będą to dla nas cenne informacje.

REKLAMA
reklama
Brak bannerów!

DZIAŁ TECHNICZNY
Czujnik spalania stukowego

Pytanie: Ostatnio słyszałem, że duży wpływ na parametry silnika ma odkręcenie od bloku czujnika spalania stukowego, ale nie należy go odłączać tylko przykręcić w inne miejsce. Czy to faktycznie ma aż takie znaczenie? Jakie są plusy i minusy takiego rozwiązania?

Odpowiedź: Zmiana miejsca zamocowania czujnika zmieni tylko tyle, że pozbawisz swój komputer informacji o takim spalaniu (jest to bardzo niebezpieczne, zwłaszcza dla silników C20LET) co tymczasowo może, ale nie musi rozwiązac problem. Zanim to zrobisz, polecamy najpierw wlać paliwo o liczbie oktanowej 98 lub jeszcze lepiej wyższej 99+ (Shell V-Power) i zobaczyć, czy problem ustąpi (nieważne, czy jakości broni orzeł, czy inny diabeł i tak większość prywatnych ajentow wlewa do paliwa rozpuszczalnik haha). Jeśli paliwo w Calibrze nie ma odpowiedniej liczby oktanowej, tj. jest niższa niż 95, czujnik włączy się, ponieważ taka jest jego funkcja.

Polecamy również sprawdzić zawilgocenie czujnika oraz kabla doprowadzonego do niego. Czujnik z racji swojej konstrukcji (niski poziom sygnału, duża rezystancja) jest bardzo wrażliwy na wilgoć - jest to piezokryształ o rezystancji kilku megaomów, niestety nie do sprawdzenia zwykłym miernikiem (do tego celu potrzebny jest oscyloskop). Można za to sprawdzić kable, najlepiej sprawdzając również stan izolacji megaomomierzem (oczywiście odłączając uprzednio kable od sterownika Motronic).

Na koniec warto jeszcze zwrócić uwagę czy silnik nie odbiera jakiś innych wibracji, na przykład pochodzących ze skrzyni, poduszek, itp. Czujnik spalania stukowego to w końcu czujnik wibracji na silniku.

powrót do spisu treści

ZDJĘCIE TYGODNIA
Calibra Group zdjęcie tygodnia

NA SZYBKO
Nowe wiadomości
6 ICT Relacja!
Projekty Opla Calibry B?

Forum dyskusyjne
Ogłoszenia drobne
Kącik techniczny
Porozmawiaj o tuningu
Poradnik kupującego


Katalog stron www
HANORD tuning
Tuning.info.pl
Streetracing w Polsce
Calibra Community


ZDJĘCIE MIESIĄCA

Calibra Group zdjęcie miesiaca

ANKIETA
Czy Calibra
dla Ciebie to?

Samochod usportowiony
Piękne coupe GT
Zwykly samochód
Nadaje się tylko
do kasacji

księga gości  ::  zarząd klubu  ::  statystyki  ::  warunki współpracy  ::  kontakt  ::  Design thekingdom.pl