Poniedziałek, 28 kwietnia 2025, Imieniny: Bogny, Walerii, Witalisa Sprawdź swoją pocztę » 
Login:  
MENU GŁÓWNE
Najważniejsze
  • O klubie Calibra Group
  • Historia i modele calibry
  • Forum dyskusyjne
  • Galerie zdjęć
  • Dział techniczny
  • Dział tuningowy
  • Lista klubowiczów
  • Spotkania klubowe
  • Download
  • Katalog stron www
  • Firmy patronackie
  • Archiwum wiadomości
  • Czat CG (Ilość osób: 0)

Dla klubowiczów dostep zablokowany

Zawsze pod ręką
  • Regulamin klubu i statut
  • Umowa kupna - sprzedaży
  • Kultowe coupé (89-97)
  • Test na prawo jazdy

Najnowsze testy
  • Calibra 16V 100.000 km
  • Calibra Turbo 100.000 km
  • Calibra V6 vs Calibra Turbo

SZYBKI KONTAKT
Jeśli masz propozycje, uwagi lub komentarze odnośnie serwisu to nie wahaj się napisać do nas!

info@calibragroup.pl

Na pewno będą to dla nas cenne informacje.

REKLAMA
reklama
Brak bannerów!

DZIAŁ TUNINGOWY - MUSKULARNA CALI
calibra group

Na Bulwarze Nadmorskim w Gdyni prężymuskuły niczym kulturysta. Stojąc na zatłoczonym parkingu wygląda niczym "Pudzian" wśród księgowych i bibliotekarzy. Nie sposób jej nie zauważyć.

Wbrew pozorom "V3Wi", właściciel prezentowanej Calibry, nie karmi jej "metką" - muskularną sylwetkę oplowskie coupe zawdzięcza umiejętnie przeprowadzonym modyfikacjom i ciekawemu malowaniu. Zacznijmy jednak od początku. Nikt nie rodzi się siłaczem. Niektorzy mają jednak ku temu większe predyspozycje. W świecie motoryzacyjnym samochody o sportowym zacięciu stoją na wygranej pozycji. Nawet jeśli bramy fabryki opuściły z najsłabszym silnikiem zblokowanym z automatyczną skrzynią biegów.

W przypadku opysywanego auta taki stan rzeczy nie trwał długo. "V3Wi" postanowił pozostać przy pojemności dwóch litrów. Jednak zamiast silnika ośmiozaworowego pod maską mruczy obecnie szesnastozaworowa jednostka napędowa C20XE współpracująca ze skrzynią manualną. Docelowo Cali ma zostać "uturbiona". Wszystko dlatego, że zakup orginalnego oplowskiego silnika 2.0 Turbo o mocy 204KM graniczy z cudem, a dołożenie turbosprężarki do 150-konnej jednostki daje podobne efekty. Obecnie silnik jest przygotowany pod dalsze modyfikacje, doprowadzono go do stanu idealnie seryjnego. Trwało to dość długo i nie obyło się bez kilku przykrych rozczarowań, ale nawet najwięksi siłacze nie zbudowali swojej masy mięśniowej bez wyrzeczeń. Na razie modyfikacji pod maską niewiele - wkładka filtra K&N powrawia jedynie samopoczucie kierowcy. Zmodyfikowany został także układ wydechowy - to tak zwany "custom made" oparty na tłumiku Remusa (firmowany przez Steinmetza), z owalnymi koncówkami Ultera.

POD MASKĄ MIAŁ BYĆ SILNIK TURBO - OBECNIE MUSI WYSTARCZYĆ
2.0 16V, KTÓRE WKRÓTCE ZOSTANIE UTURBIONE

Nadwozie wygląda atletycznie, ma w sobie wręcz nutkę agresji. Najpierw karoseria przeszła proces golenia - usunięto listwy, zaszpachlowano klamki, pozbyto się tylnej wycieraczki. W końcu Strong-meni też golą ciała, aby nic nie odciągało uwagi od ich muskulatury. Przedni zderzak powstał na bazie trzech elementów. Orginalny element z Calibry połączono z dołem od Audi RS4 i dokładką Riegera. Hybryda prezentuje się bardzo dobrze, nie pozostawiając wątpliwości, że właściciel lubi niemiecki styl. Z tyłu także mamy dokładkę od Riegera zmodyfikowaną tak, aby wnęka na tablicę pozostała, ale żadne inne wgłębienia nie mogły szpecić kufra. Pomiędzy tylnymi lampami w stylu Lexusa znajduje się blenda, która dodatkowo wygładza linię nadwozia, zapełniając fabryczne miejsce po tablicy rejestracyjnej. Progi w stylu BMW M3 zostały zespolone z nadwoziem. Lusterka to tak zwane ITC. Dzięki przedłużeniu maski wąskie reflektory stały się "groźne". Bad-look w Calibrze zawsze wygląda dobrze. Ciekawostką są O-rinki (element znany ze świateł nowszych BMW), które spełniają rolę świateł postojowych. Największa atrakcją jest jednak lakier. Malowanie flip-flop przy uzyciu kontrastowych lakierów - niebieskiego z palety barw Renault oraz srebrnego, zapożyczonego z aktualnej "trójki" rodem z Monachium, przyciąga wzrok. To dzieki jasnej barwie dolnej części karoserii, Calibra wydaje się być stałym użytkownikiem odżywek na przyrost masy. Siłaczka nie jest najwyższa. Nie jest bynajmniej wadą, linia klina sprawia, że nadwozie wyróżnia się rewelacyjnym, nawet jak na dzisiejsze czasy, współczynnikiem oporu powietrza. "V3Wi" postanowił jeszcze bardziej obniżyć Calibrę. Sprężyny SuperSport zbliżają przód auta do podłoża o 45, a tył o 35 milimetrów, poprawiając jednocześnie charakterystykę prowadzenia. Pomocne są także amortyzatory PowerTech o sportowej charakterystyce. 20-milimetrowe dystanse odsunęły od piasty potężne felgi BBS RC o rozmierze 7,5x17". Warto chwilę się przy nich zatrzymać. W zalewie aluminiowych Borbetów, na których toczy się większość Calibr, klasyczne wieloramienne obręcze robią doskonałe wrażenie. O większą sztywność nadwozia dbra przednia rozpórka kielichów amortyzatorów.

TUNING RODEM Z WARSZTATU, EFEKT RODEM Z SIŁOWNI
CZY TA CALI BIERZE OMKĘ?

We wnętrzu jest przytulniej niż w niejednej osiedlowej siłowni. Robiona na zamówienie skórzana tapicerka nawiązuje kolorystycznie do nadwozia. Obszyto fotele, kanapę, boczki drzwiowe oraz mieszek hamulca ręcznego i dźwigni zmiany biegów. Deskę rozdzielczą też częściowo utrzymano w kolorze tapicerki. Podświetlenie zegarów, komputera i przełączników zmieniono na niebieskie. "V3Wi" zdecydował się także na aluminiowe nakładki na pedały i gałkę dźwigni zmiany biegów. Nowy "ster" ma średnićę zaledwie 30 centymetrów i pochodzi z katalogu Luisi. Nie zapomniano o sprzęcie audio - radio Sony MP40, odseparowany zestaw głośników Hertz oraz skrzynia basowa oparta na membranie Hertza (napędzana wzmacniaczem Caliber) to przyjemny zestaw. PASCA zapewne wyróżnienia Calibrze nie przyzna, ale w codziennej eksploatacji zamontowany system audio sprawdza się znacznie lepiej niż seria.

Tak "skoksowana" Cali wygląda nader dobrze. Pod napakowaną karoserią znajdują się już dość mocne podzespoły, które maja ogromną zaletę - nadają się do dalszych modyfikacji. Kiedy światło dzienne ujrzy "Stage 3", wszystkie drogowe chuderlaki będą miały poważny problem.

         INFO: OPEL CALIBRA - Muskularna Cali
SILNIK
  • SWAP silnika C20XE (R4, 1998cc, 16V, moc 150KM)
  • wkładka filtra K&N
  • wydech Remus/Steinmetz zakończony owanlnymi końcówkami Ulter
WNĘTRZE
  • skórzana tapicerka
  • lakierowana deska rozdzielcza
  • niebieskie podświetlenie
  • aluminiowe nakładki na pedały
  • kierownica Luisi (30cm)
  • aluminiowa gałka dźwigni zmiany biegów
ZAWIESZENIE/KOŁA
  • sprężyny SuperSport -45/-35mm
  • amortyzatory Power-Tech
  • dystanse 20mm na osi tylnej
  • razpórka kielichów przednich amortyzatorów
STYLISTYKA
  • Zderzak przedni w stylu RS z dokładką Rieger
  • progi a'la BMW M3
  • zmodyfikowana dokładka zderzaka tylnego Rieger
  • bad-look maski
  • o-ringi w światłach przednich
  • lusterka ITC
  • brak klamek i listew
  • tylne lampy Lexus-Look
  • blenda między tylnymi światłami
  • brak wycieraczki z tyłu
         ZDJĘCIA STATYCZNE
calibra calibra calibra calibra calibra calibra calibra
calibra calibra calibra calibra calibra calibra calibra

Tekst: Łukasz Ptaszyński / foto: Paweł Kuskowski (GT 12/2004)


księga gości  ::  zarząd klubu  ::  statystyki  ::  warunki współpracy  ::  kontakt  ::  Design thekingdom.pl